سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی بهتر؛برازنده هرایرانی

نظر
علت واجب شدن نماز و روزه دربیان زهرا(س) 4
 
 

نماز را براى خضوع و فروتنى و پاکى از هر نوع تکّبر، مقرّر نمود. و زکات (و خمس ) را براى تزکیه نفس و توسعه روزى تعیین نمود.

حدیث که در ذیل آمده است از حضرت فاطمه زهرا (س) نقل شده است:

قالَتْ علیها السلام :

جَعَلَ اللّهُ الاْیمانَ تَطْهیرا لَکُمْ مِنَ الشِّرْکِ، وَ الصَّلاةَ تَنْزیها لَکُمْ مِنَ الْکِبْرِ، وَالزَّکاةَ تَزْکِیَةً لِلنَّفْسِ، وَ نِماءً فِى الرِّزقِ، وَالصِّیامَ تَثْبیتا لِلاْ خْلاصِ، وَالْحَّجَ تَشْییدا لِلدّینِ


خداوند سبحان ، ایمان و اعتقاد را براى طهارت از شرک و نجات از گمراهى ها و شقاوت ها قرار داد. و نماز را براى خضوع و فروتنى و پاکى از هر نوع تکّبر، مقرّر نمود. و زکات (و خمس ) را براى تزکیه نفس و توسعه روزى تعیین نمود. و روزه را براى استقامت و اخلاص در اراده ، لازم دانست . و حجّ را براى استحکام اءساس شریعت و بناء دین اسلام واجب نمود.

 ریاحین الشّریعة : ج 1، ص 312


چه کسانی قادر به اخذ اقامت آمریکا هستند؟

ایالات متحده? آمریکا (United States of America  به اختصار: USA) کشوری در آمریکای شمالی، و به پایتختی شهر واشنگتن DCاست. آمریکا سومین کشور پرجمعیت و چهارمین کشور پهناور جهان است، و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. آمریکا با تولید ناخالص داخلی بیش از 13?000 میلیارد دلار در سال و 19? قدرت خرید جهان، بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای جهان را دارا است.

نظام حکومتی آمریکا در چارچوب قانون اساسی، و بر اساس سیستم جمهوری فدرال بنا شده‌است. این کشور در سال 1776 میلادی (1155 ه.خ.)، در پی اعلام استقلال و اتحاد 13 مستعمره? سابق بریتانیا به وجود آمد.

 

کشور آمریکا از شرق با اقیانوس اطلس، در غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کشور کانادا، و از جنوب با مکزیک مرز مشترک دارد. این کشور از راه پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد. آمریکا همچنین از طریق آلاسکا با روسیه مرز آبی دارد. علاوه این، مجموعه‌ای از جزیره‌ها، ناحیه‌ها، و مناطق متعلق به آمریکا در سراسر جهان پراکنده‌اند.

این کشور با نام‌های دیگری مثل ایالات متحده? امریکا، (اِمریکا یا آمریکا) ایالات متحده، اتازونی (برگرفته از واژه? فرانسوی États-Unis، به معنای ایالت‌های متحد) و ینگه دنیا نیز خوانده می‌شود.

ایالات متحده آمریکا بخاطر دور بودن از جنگ جهانی دوم, قدرت اثرگذاری خود در جهان را گسترش داد. آمریکا به عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شده است و از بنیانگذاران پیمان نظامی ناتو میباشد. و پس از فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد به عنوان یک ابرقدرت منحصر به فرد درآمد. شهروند ایالات متحده? آمریکا را معمولاً «آمریکایی» می‌نامند.

ایالات متحده? آمریکا از شمال با کشور کانادا، و در جنوب با کشور مکزیک مرز خاکی دارد. این کشور در شمال غرب قاره? آمریکا و سواحل آلاسکا نیز با روسیه مرزهای مشترک آبی دارد. 48 ایالت به هم پیوسته که خاک اصلی آمریکا را تشکیل می‌دهند، از شرق و جنوب شرقی به اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک، و از غرب به اقیانوس آرام منتهی می‌شوند. ایالت آلاسکا نیز از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از غرب به تنگه? برینگ، و از جنوب غربی به اقیانوس آرام ختم می‌شود. مجمع‌الجزایر هاوایی هم در جنوب غرب خاک اصلی آمریکا و در اقیانوس آرام واقع شده‌اند.

مناطق جغرافیایی و فرهنگی ایالات متحده? آمریکا عبارت‌اند از: نیوانگلند، ایالت‌های ساحلی اقیانوس اطلس، ایالت‌های جنوب، ایالت‌های غرب میانه (میدوست)، ایالت‌های جنوب غربی آمریکا و ایالت‌های غرب.

کشور ایالات متحده? آمریکا در مجموع 9?826?630 کیلومتر مربع وسعت دارد که البته 470 هزار کیلومتر آنرا جزایر پراکنده و تحت قلمرو آمریکا در اقیانوس آرام و دریای کارائیب تشکیل می‌دهند.

جمعیت آمریکا بر اساس برآورد سال 2009 اداره? آمار آمریکا در حدود 306?215?886 نفر تخمین زده شده است. نرخ رشد جمعیت آمریکا، در حدود 0?975? است.

راه های اقامت آمریکا :

95knwsy1yr82wneu9mz5

اقامت از طریق سرمایه گذاری :

سرمایه گذاران میتوانند با حداقل مبلغ 650.000 دلار برای سرمایه گذاری ایالات متحده آمریکا اقدام نمایند مدت زمان اخذ گرین کارت 2 تا 3 ماه کاری میباشد و اقامت اولیه موقت 5 ساله و اقامت بعدی را میتوان دائم کرد

مبلغ سرمایه متقاضی در یکی از شرکتها یا موسسه های معتبـر آمریکایی با تضمین دولت فدرال گذاشته خواهد شد که تا 5 سال شما قابل برداشت و سودی دریافت نخواهید کرد اما  در این مدت میتوانید به عنوان یک شهروند از سایر مزایا برخوردار شوید شما احتیاجی نیست که در این مدت نگران پول خود باشید چون درصورت ورشکستی شرکتی که شما سرمایه گذاری نموده اید سرمایه شما از طریق خود دولت فدرال پرداخت خواهد شد

آیا میتوانیم بعد از رفتن به آمریکا برای اعضای خانواده اقدام نمائیم؟

شما هم ابتدای کار میتوانید این کار را انجام دهید و هم بعد از ورود به خاک آمریکا امـا نکته بسیار مهــم این است که برای فرزندان بالای 18 سال به هیچ عنوان قادر به اقدام به اخذ اقامت ویا ویزا برای آمریکا نخواهید شد مگـر با روشهای دیگر مثل تحصیل و غیره . ..

بعضی از متقاضیان با بی اعتنای به این مهم بدون مشاوره اقدام به سرمایه گذاری نموده ولی بعد از اتمام مراحل کار نمی توانند فرزندان بالای 18 سال خود را به آمریکا ببرنند برای فرزند ذکور و یا غیره هیچ تفاوتی ندارد

اقامت از طریق مدارک معتبر تحصیلی و سوابق :

مدارک معتبر تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری به خصوص در رشته های غیـر پزشکی میتوانند  در مدت زمان 2 سال تا 2 سال و نیم صاحب گرین کارت آمریکا شوند این گرین کارت تا 2 دوره 5 ساله قابل تمدید و بعد از این مدت شما میتوانید اقدام به اخذ اقامت دائم نمائید که درا آن صورت خود شما نیز میتوانید این کار را انجام دهید. مبلغ اخذ شده در این نوع اقامت 50000 دلار میباشد

دانشگاههای معتبر در این نوع تقاضا کدامنند :

کل دانشگاههای دولتی که ورودی آن با کنکور سازمان سنجش انجام شده
دانشگاههای دولتی  تهران و صنعتی شریف در اولویتند
دانشگاه آزاد با مدارک GRE و تافل 85 نیز قابل قبول است
مقاله های جهانی و معتبر اروپا و یا سایر کشورهای معتبر بر روند کاری شما بسیار تاثـیر گذار است
رزومه کاری خوب با حداقل 5 سال سابقه کاری در رشته تحصیلی

تفاوت گرین کارت با اقامت دائم در آمریکا چیست؟

هیچ تفاوت عمده ای با یکدیگـر ندارند تنها تفاوت آشکار سیتیزن یا شهروندی با کسی که گرین کارت دارد در حمایتهای مالی دولت آمریکا میباشد و تفاوت جزئی دیگر در این است که شما در این مدت نمیتوانید برای دوستان یا خویشاوندان خود درخواست روادید نمائید به جز این دو مورد بقیه موارد بسیار جزئی بوده و در حوصله این سایت خارج است

اقامت از طریق ازدواج

هر فردی میتواند با ازدواج کردن با یک شخص امریکایی ویا کسی که گرین کارت دارد, اقامت امریکا را به تابعیت از همسرش داشته باشد. اما این کار مستلزم هزینه کردن مبلغی بالغ بر 90 میلیون تومان است و زمانی حدود 2 الی 3 سال طول خواهد کشید.
اقامت از طریق مدرک
با تمام این اوصاف, از نظر ما هرشخصی با هر شرایطی قادر به اخذ اقامت آمریکا میباشد. شما میتوانید با استفاده از یک سری مدارک معتبر که نشان دهنده جایگاه شما در جامعه میباشد, اجازه اقامت خود را بگیرید. در صورت کامل نبودن مدارکتان, میتوانید با کمک شرکت مهاجرتی ما مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. گرفتن اجازه اقامت چیزی حدود 7 الی 8 ماه زمان میبرد و بعد از آن شما گرین کارت خواهید داشت. در صورت تمایل به داشتن اطلاعات جامع تر, میتوانید با
دفتر مهاجرتی ما تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت دائم این کشور ، به غیراز روش های موجود مثل پناهندگی سیاسی،اجتماعی، دینی و …..از طریق خانوادگی نیز امکان پذیر شده است. دولت آمریکا از دو قانون بسیار مهم و قابل توجه در امورمهاجرتی بهره میبرد.

1)دولت آمریکا جزء محدود کشور هایی است که مخالف اخراج اتباع خارجی از این کشور است. بطوریکه حتی در صورتی که فرد به شکل غیر قانونی وارد کشور شده باشد دولت به هیچ عنوان حق اخراج کردن وی را از خاک آمریکا ندارد. بسیاری از افراد که از آمریکا واخذ اقامت به عنوان هدف نهایی خود یاد میکنند ،تصمیم میگیرند به هرشکل ممکن وارد این کشور شوند واز راههایی نظیر آنچه ذکر شد اقدام به اخذ پناهندگی آمریکا ودر نتیجه گرین کارت آمریکا میکنند.

این دسته از مهاجرین از ویزا دانشجویی، سرمایه گذاری ،توریستی و… وارد خاک آمریکا شده و پس از آن اقدام به تغییر روند مهاجرتی خود در آمریکا می کنند.

نکته قابل توجه این مطلب است که این دسته از افراد اگر قبل از دریافت اقامت دائم و گرین کارت آمریکا ،از خاک این کشور خارج شوند،حق بازگشت به این کشور را نخواهند داشت.

2)علاوه بر قانون اول ، دولت آمریکا قانون مهاجرتی بسیار کار آمدی را جهت گرد هم آوردن خانواده ها مصوب کرده است. که بسیاری از هم وطنان ما ،با استفاده از این قانون توانستند نائل به اخذ گرین کارت امریکا شوند.

بر اساس این قانون ،فردی که به عنوان شهروند (Citizen)آمریکا محسوب می شود. می تواند افراد درجه یک فامیل خود را جهت دریافت اقامت دائم (گرین کارت امریکا)به ادامه مهاجرت آمریکا معرفی کند. مدت زمان مورد نیاز جهت اقدام براساس این قانون برای:

الف)همسر وفرزندان زیر 21 سال به محض اخذ شهروندی

ب) برای پدر ومادر حدود 3 سال

ج)برای خواهر و برادر حدود8سال

د)برای فرزندان بالای 21 سال  حدود 3 تا 4 سال است.

بطور مثال اگر یک فرد ایرانی با یک آمریکایی ازدواج کند ،خود فرد گرین کارت را بصورت همزمان دریافت می کند واین شخص هم چنین می تواند اعضای خانواده خود را پس از چند سال (نظیر آنچه گفته شد)به آمریکا بیاورد.

3)قانون سوم دولت آمریکا که هر ساله حدود 10000 نفر را به صورت اتفاقی و با قرعه کشی از بین درخواست کنندگان موفق به اخذ گرین کارت آمریکا می نماید. طرح لاتاری می باشد. آمریکا هر ساله تعداد زیادی فرصت برای افراد (مخصوصا ساکنین کشور های جهان سوم)به روش گرین کارت از طریق لاتاری ،محیا می سازد.


نظر

 

 

دیو چو بیرون رود فرشته درآید
نهضت اسلامی ایران در سال 1341 با اعتراض شدید حضرت امام خمینی و روحانیت پیشرو به لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی و آنچه که محمدرضا شاه آن را انقلاب سفید شاه و ملت می‌خواند شروع شد. در این لایحه، قید اسلام از شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان حذف و به جای سوگند به قرآن، سوگند به کتاب آسمانی آورده شد و به زنان نیز حق رأی داده شد. پس از آن محمدرضا پهلوی، لوایح ششگانه‌ای را طرح و در یک رفراندوم نمایشی به تصویب رساند. امام خمینی و مراجع قم نوروز سال 1342 را عزای عمومی اعلام کردند.
در دوم فروردین 1342 مجلسی که به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) تشکیل شده بود با حمله مزدوران ساواک رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه قم به خاک و خون کشیده شد و عده‌ای از طلاب شهید و مجروح شدند. حادثه مدرسه فیضیه قم، روحانیت و مردم را مصمم‌تر نمود و حضرت امام در سخنرانی تاریخی خود در عاشورای همان سال به شاه و آمریکا و اسرائیل حمله شدیدی کردند. به دنبال این سخنرانی مهم و تاریخی، عوامل رژیم، حضرت امام را در شب 15 خرداد 1342 دستگیر و به تهران منتقل کردند. با اعلام این خبر در شهرهای مختلف، تظاهرات عظیمی بر پا شد و رژیم پهلوی دستور سرکوب این قیام را داد. در قیام تاریخی پانزده خرداد 1342 که نقطه عطفی در ابتدای نهضت اسلامی بود، هزاران نفر از مردم شهرهای مختلف به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.
حضرت امام در 18 فروردین 1343 آزاد شدند و از همان ابتدای آزادی به سخنرانی و مبارزه علیه رژیم ادامه دادند. ایشان که از ابتدای جوانی شعار قرآن " قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی " را سرلوحه کار خویش قرار داده و تنها راه اصلاح در جهان را قیام لله می‌دانستند، در تاریخ 4 آبان 1343 در واکنش به تصویب لایحه مصونیت مستشاران آمریکایی در ایران (کاپیتولاسیون) طی یک سخنرانی سرنوشت ساز در مسجد اعظم قم به افشاگری شدید اللحنی علیه رژیم پرداخته و کاپیتولاسیون را عامل بردگی ایرانیان و ناقص استقلال کشور و مایه ننگ رژیم پهلوی دانستند.
رژیم سفاک پهلوی که از روشنگری های رهبری نهضت به تنگ آمده بود چاره را در تبعید ایشان دانست و بدینگونه حضرت امام را در 13 آبان 1343 به ترکیه تبعید کردند. در 13 مهر 1344 امام، به همراه فرزندشان آیت‌الله سیدمصطفی خمینی به نجف منتقل شدند.
حضرت امام از بهمن ماه 1348، درس ولایت فقیه خود را که در حقیقت پایه‌های تئوریک حکومت اسلامی بود، آغاز کردند. سلسله مباحث ولایت فقیه به شکل کتابی مدون در ایران و کشورهای عربی انتشار یافت. همچنین حضرت امام به مناسبت های مختلف از جمله در جریان جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی، به روشنگری خود علیه رژیم پهلوی ادامه می‌دادند.
در سال‌های اولیه دهه 1350، درآمد حاصل از نفت بیکباره افزایش یافت و شاه که در غرور و نخوت، غرق شده بود، برنامه خود با عنوان رسیدن به تمدن بزرگ را اعلام کرد. همچنین او در تاریخ 11 اسفند 1353 حزب رستاخیز را به عنوان تنها حزب فراگیر اعلام کرد و خودکامگی و استبداد خویش را بیش از پیش نمایان ساخت.
از آغاز سال 1355 شمسی تاریخ رسمی کشور از حزب دموکرات به ریاست جمهوری آمریکا رسید و با اعلام سیاست حقوق بشر خود، محمدرضاشاه، ناگزیر برای جلب رضایت بیش از پیش او فضای باز سیاسی را اعلام کرد.
انقلاب اسلامی با شهادت مشکوک آیت‌الله سیدمصطفی خمینی در نجف اشرف توسط عوامل رژیم، وارد مرحله تازه‌ای شد و امواج خروشانی در بین مردم به پا کرد. امام خمینی این حادثه را از الطاف خفیه الهی دانستند.


روز 17 دی 1356، در روزنامه اطلاعات مقاله اهانت آمیزی تحت عنوان "ایران و استعمار سرخ و سیاه" با امضای مستعار "احمد رشیدی مطلق" و در حقیقت با دستور شاه و دربار علیه امام خمینی به چاپ رسید. مراجع، مردم و طلاب قم در اعتراض به این مقاله اهانت آمیز، قیامی تاریخی را در 19 دی 1356 به ثبت رساندند که این قیام توسط عوامل رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شد.
مراجع تقلید خواستار برگزاری مراسم چهلم شهدای قم، در سراسر کشور شدند و در اکثر نقاط ایران مراسمی برگزار شد؛ اما اینبار نوبت مردم رشید تبریز بود تا در 29 بهمن 1356 قیام آنها به خاک و خون کشیده و حماسه ای دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شود.
نوروز سال 1357 عزای عمومی اعلام شد و مردم، مراسم چهلم شهدای تبریز را در شهرهای مختلف برگزار کردند که قیام مردم یزد با سرکوب شدید رژیم پهلوی، برگ ننگین دیگری در تاریخ رژیم پهلوی ثبت نمود.
در 28 مرداد 1357 سینما رکس آبادان توسط عوامل ساواک به آتش کشیده شد و مردم بیگناه جان سپردند.
جمشید آموزگار که در سال 1356 به جای امیرعباس هویدا بر مصدر نخست وزیر تکیه زده بود با گسترش امواج انقلاب اسلامی مجبور به استعفا شد و جعفر شریف امامی، که با شعار دولت آشتی ملی سعی در فریب افکار عمومی داشت به نخست وزیری رسید. او تاریخ شاهنشاهی را لغو و قمارخانه‌ها را تعطیل و مطبوعات را آزاد و حزب رستاخیز را منحل کرد؛ اما هشیاری رهبری انقلاب و مردم مسلمان نقشه رژیم را نقش بر آب کرد.
روز 13 شهریور 1357 نماز عید فطر در قیطریه تهران به امامت آیت الله مفتح به نحو بی نظیری برگزار شد و با تظاهرات مردم در روز 16 شهریور، اعلام حکومت نظامی شد. روز جمعه 17 شهریور، مردم، بیخبر از حکومت نظامی به خیابان‌ها ریخته و ارتش شاه در میدان ژاله (شهدا) به روی مردم بی دفاع آتش گشود و خیابان‌های اطراف را غرق در خون مردم بیگناه نمود. هفده شهریور 1357 بدین شکل در تاریخ انقلاب به جمعه سیاه معروف گردید.
با آغاز سال تحصیلی، دانشجویان و دانش‌آموزان حضور مؤثرتری یافتند. امام در 13 مهر 1357 عازم فرانسه شدند و از آنجا سکان کشتی مردم را در امواج خروشان انقلاب اسلامی هدایت نمودند. دهکده نوفل لوشاتو در حوالی پاریس مبدل به کانون خبرساز جهان گردید و مردم و خبرنگاران از همه نقاط دنیا برای مصاحبه با حضرت امام به آنجا سرازیر شدند. در آبان ماه اعتصابات کارکنان شرکت نفت، مخابرات، بانک ملی، سازمان آب، رادیو و تلویزیون و ... بر دامنه مبارزات افزود.
در 13 آبان 1357 تظاهرات دانش‌آموزان و دانشجویان مقابل دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شد. 14 آبان ارتشبد غلامرضا ازهاری مأمور تشکیل کابینه شد.
تظاهرات تاسوعا و عاشورا، عملا به صورت همه پرسی بر ضد رژیم شاهنشاهی درآمد و مردم در شعارهایشان خواستار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شدند.
رژیم شاه آخرین نقسها را می‌کشید و آخرین تیر ترکش شاه و اربابان غربیش نخست وزیری شاپور بختیار از اعضای قدیمی جبهه ملی بود که با شعار سوسیال دموکراسی آمده و خود را مرغ توفان می‌دانست. تمهید دیگر شاه برای حفظ تخت و تاج خود تشکیل شورای سلطنت بود و در 26 دی 1357، محمدرضا شاه پهلوی ناچار به خروج از ایران شد.
امام که دولت بختیار را غیر قانونی اعلام کردند و شورای انقلاب را تشکیل داده بودند با فرار محمدرضا شاه از ایران، آماده عزیمت به میهن اسلامی شدند. بختیار فرودگاه ها را بست و پرواز امام یک هفته به تأخیر افتاد اما سرانجام روز 12 بهمن 1357 حضرت امام پس از 15 سال تبعید به ایران بازگشتند. ورود امام به میهن را میلیون ها نفر از تهران و سایر نقاط کشور استقبال کردند. امام خمینی پس از ورود به تهران، ضمن حضور بر مزار هزاران شهید انقلاب اسلامی، در سخنرانی خود در بهشت زهرا، دولت بختیار را غیرقانونی اعلام نموده و فرمودند که بزودی به پشتوانه رأی ملت و حق شرعی خود، دولت تعیین می‌کنند.
امام سپس در مدرسه علوی و رفاه مستقر شدند و در 16 بهمن، مهندس بازرگان را به نخست وزیر دولت موقت منصوب نمودند.
در رور 19 بهمن پرسنل نیروی هوایی ارتش به محضر امام رسیدند و با ایشان بیعت نمودند.


نظر
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت الله مهدوی کنی:

این عالم مجاهد و پارسا از نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود (1393/07/29 - 13:17)
در پی ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله مهدوی‌کنی رضوان الله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی، با اشاره به نقش‌آفرینی شجاعانه این یار صادق و وفادار امام بزرگوار در همه عرصه‌های مهم کشور، تأکید کردند: این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این سالها در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد.
متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و تأثر اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمّد رضا مهدوی‌کنی رضوان الله علیه دار فانی را وداع گفته و دوستان و ارادتمندان خود را داغدار کرده است. این عالم بزرگوار از جمله‌ی نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه‌ی عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌آفرینی کرد. از عضویت در شورای انقلاب و سپس تشکیل کمیته‌های انقلاب در آغاز تأسیس نظام اسلامی تا تصدی وزارت کشور و سپس قبول نخست وزیری در یکی از سخت‌ترین دورانهای جمهوری اسلامی، و تا ورود در عرصه‌ی تولید علم و تربیت جوانان صالح و تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) و تا امامت جمعه تهران و سرانجام ریاست مجلس خبرگان، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ئی را به حیطه‌ی فعالیتهای گسترده و اثرگذار خود راه نداد.
این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این دهها سال در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد و در دفاع از راه و سیره‌ی انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید. رحمت و رضوان الهی بر روان پاک او باد.
اینجانب به خاندان گرامی و برادر عالیقدر ایشان، و به مردم ایران و روحانیت عظیم الشأن و همه‌ی ارادتمندان و شاگردان و دست‌پروردگان آن مرحوم صمیمانه تسلیت میگویم و علوّ درجات وی را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سیّد علی خامنه‌ای
29 مهر 1393

شب نهم از شب‎های متبرک و شب مناجات با قاضى الحاجات است و توبه در آن شب مقبول و دعا در آن مستجاب است. عبادت در این شب، اجر صد و هفتاد سال عبادت را دارد. براى شب عرفه چند عمل وارد شده است:

1- دعایی که با با این عبارت آغاز می‎شود، خوانده شود اَللّهُمَّ یا شاهِدَ کُلِّ نَجْوى وَ مَوْضِعَ کُلِّ شَکْوى وَ عالِمَ کُلِّ خَفِیَّةٍ وَ مُنْتَهى کُلِّ حاجَةٍ یا مُبْتَدِئاً که روایت شده هر کس آن را در شب عرفه یا در شب‎هاى جمعه بخواند خداوند او را بیامرزد.

2- [به نقل کفعمى ] تسبیحات عشر را که در اعمال روز عرفه آمده است را هزار مرتبه خوانده شود .

3- دعاء اللّهُمَّ مَنْ تَعَبَّاَ وَ تَهَیَّاَ را که در روز عرفه و شب و روز جمعه نیز وارد است، خوانده شود.

4- زیارت امام حسین علیه السلام .

اعمال روز عرفه

 

روز نهم روز عرفه و از اعیاد عظیمه است اگرچه به اسم عید نامیده نشده است . عرفه روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جُود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‎تر و خشمناک‎ترین اوقات خواهد داشت و روایت شده که حضرت امام زین العابدین علیه السلام در روز عرفه صدای سائلی را شنید که از مردم تقاضای کمک مى‎نمود. امام به او فرمود: واى بر تو آیا در این روز از غیر خدا تقاضا مى‎کنى؟ حال آن که در این روز امید مى‎رود که بچه‎هاى در شکم هم از فضل خدا بی نصیب نمانند و سعید شوند.

براى این روز اعمالی ذکر شده است:


1- غسل که مستحب است قبل از زوال انجام شود .

2- زیارت امام حسین علیه السلام ،

که از هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد بالاتر است و احادیث، در کثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است و اگر کسى توفیق یابد که در این روز در تحت قُبّه مقدّسه آن حضرت باشد ثوابش کمتر از کسى که در عرفات است نیست.

 

3- بعد از نماز عصر پیش از آن که مشغول به خواندن دعاهاى عرفه شود در زیر آسمان دو رکعت نماز بجا آورد و نزد حق تعالى به گناهان خود اعتراف و اقرار کند تا به ثواب عرفات رستگار شود و گناهانش آمرزیده گردد. پس چون وقت زوال شد زیر آسمان رَوَد و نماز ظهر و عصر را با رکوع و سجود نیکو به عمل آورد و چون فارغ شود دو رکعت نماز اقامه کند. در رکعت اوّل بعد از حمد، توحید و در دوم بعد از حمد، قُل یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ خوانده شود. و بعد از آن چهار رکعت نماز گزارد که در هر رکعت بعد از حمد، توحید پنجاه مرتبه بخواند. که این نماز، همان نماز حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است .


4- شیخ کفعمى در مصباح فرموده مستحب است روزه روز عرفه براى کسى که ضعف پیدا نکند و مانع دعا خواندن او نشود.

5- مستحب است غسل پیش از زوال و زیارت امام حسین علیه السلام در روز و شب عرفه&nbsp.

6- تسبیحات حضرت رسول صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله در روز عرفه

که در ذیل می‎آید:

 

سُبْحانَ الَّذى فِى السَّمآءِ عَرْشُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الاَْرْضِ حُکْمُهُ

منزه است خدایى که در آسمان است عرش او منزه است خدایى که در زمین است فرمان و حکمش

سُبْحانَ الَّذى فِى الْقُبوُرِ قَضآؤُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الْبَحْرِ سَبیلُهُ

منزه است خدایى که در گورها قضا و فرمانش جارى است منزه است خدایى که در دریا راه دارد

سُبْحانَ الَّذى فِى النّارِ سُلْطانُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الْجَنَّةِ رَحْمَتُهُ

منزه است خدایى که در آتش دوزخ سلطنتش موجود است منزه است خدایى که در بهشت رحمت او است

سُبْحانَ الَّذى فِى الْقِیمَةِ عَدْلُهُ سُبْحانَ الَّذى رَفَعَ السَّمآءَ سُبْحانَ

منزه است خدایى که در قیامت عدل و دادش برپا است منزه است خدایى که آسمان را بالا برد منزه است خدایى

الَّذى بَسَطَ الاْرْضَ سُبْحانَ الَّذى لا مَلْجَاَ وَلا مَنْجا مِنْهُ اِلاّ اِلَیْهِ پس

که زمین را گسترد منزه است خدایى که ملجا و پناهى از او نیست جز بسوى خودش * *

بگو سُبْحانَ اللّهِ وَالْحَمْدُ لِلّهِ وَلا اِلهَ اِلا اللّهُ وَاللّهُ اَکْبَرُ صد مرتبه و بخوان

منزه است خدا و حمد از آن خدا است و معبودى جز خدا نیست و خدا بزرگتر از توصیف است .

7- سوره توحید صد مرتبه و آیة الکرسى صد مرتبه و صلوات بر محمّد و آل محمّد صد مرتبه خوانده شود و دعای ذیل خوانده شود:

لااِلهَاِلا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ یُحْیى وَ یُمیتُ

معبودى جز خدا نیست یگانه اى که شریک ندارد پادشاهى خاص او است و از آن او است حمد زنده کند و بمیراند

وَیُمیتُ وَیُحْیى وَهُوَ حَىُّ لا یَموُتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَهُوَ عَلى کُلِّشَىْءٍ َقدیرٌ

و بمیراند و زنده کند و او است زنده اى که نمیرد هرچه خیر است بدست او است و او بر هر چیز توانا است.

ده مرتبه اَسْتَغْفِرُ اللّهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَىُّ الْقَیُّومُ وَ اَتوُبُ اِلَیْهِ

آمرزش خواهم از خدایى که معبود بحقى جز او نیست که زنده و پاینده است و بسویش توبه کنم

ده مرتبه یا اَللّهُ ده مرتبه یا رَحْمنُ ده مرتبه یا رَحیمُ ده مرتبه یا بَدیعَ

اى خدا * اى بخشاینده * اى مهربان * اى پدیدآرنده

السَّمواتِ وَالاْرْضِ یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ ده مرتبه یا حَىُّ یا قَیُّومُ ده

آسمانها و زمین اى صاحب جلالت و بزرگوارى * اى زنده و اى پاینده*

مرتبه یا حَنّانُ یا مَنّانُ ده مرتبه یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ ده مرتبه امینَ ده مرتبه

اى پرعطا اى پرنعمت * اى که معبودى جز تو نیست * اجابت کن *

 

8- ذکر صلوات از حضرت صادق علیه السلام

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ یا مَنْ هُوَ اَقْرَبُ اِلَىَّ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ یا

خدایا از تو خواهم اى کسى که او نزدیکتر است به من از رگ گردن اى

مَنْ یَحوُلُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ یا مَنْ هُوَ بِالْمَنْظَرِ الاَْعْلى وَبِالاُْفُقِ

که حائل شود میان انسان و دلش اى که او در دیدگاه اعلى است و در افق

الْمُبینِ یا مَنْ هُوَ الرَّحْمنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوى یا مَنْ لَیْسَ کَمِثْلِهِ

آشکارى است اى که او بخشاینده است و بر عرش استیلا دارد اى که نیست مانندش

شَىْءٌ وَ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ محمد

چیزى و او شنوا و بینا است از تو خواهم که درود فرستى بر محمد و آل محمد .

و بخواه حاجت خود را که برآورده خواهد شد انشاءالله تعالى پس بخوان این صَلَوات را که از حضرت صادق علیه السلام منقول است که هر که بخواهد مسرور کند محمّد و آل محمّد را در صَلَوات بر ایشان بگوید:

اَللّهُمَّ یا اَجْوَدَ مَنْ اَعْطى وَ یا خَیْرَ

خدایا اى بخشنده ترین عطابخشان و اى بهترین

مَنْ سُئِلَ وَیا اَرْحَمَ مَنِ اسْتُرْحِمَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى

درخواست شدگان و اى مهربانترین کسى که از او مهربانى جویند خدایا درود فرست بر محمد و آلش در

الاَْوَّلینَ وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى الاَّْخِرینَ وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ

زمره پیشینیان و درود فرست بر محمد و آلش در زمره پسینیان و درود فرست بر محمد

و َآلِهِ فِى الْمَلاَءِ الاَْعْلى وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى الْمُرْسَلینَ

و آلش در ساکنین عالم بالا و درود فرست بر محمد و آلش در زمره مرسلین

اَللّهُمَّ اَعْطِ مُحَمَّداً وَآلَهُ الْوَسیلَةَ وَالْفَضیلَةَ وَالشَّرَفَ وَالرِّفْعَةَ

خدایا عطا کن به محمد و آلش مقام وسیله و فضیلت و شرف و رفعت

وَالدَّرَجَةَ الْکَبیرَةَ اَللّهُمَّ اِنّى آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ

و درجه بلند خدایا من ایمان آوردم به محمد صلى الله علیه و آله

وَلَمْ اَرَهُ فَلا تَحْرِمْنى فِى الْقِیمَةِ رُؤْیَتَهُ وَارْزُقْنى صُحْبَتَهُ وَ تَوَفَّنى

با اینکه او را ندیده ام پس در روز قیامت از دیدارش محرومم مفرما و مصاحبت و همنشینى او را روزیم فرما

عَلى مِلَّتِهِ وَاسْقِنى مِنْ حَوْضِهِ مَشْرَباً رَوِیّاً سآئِغاً هَنَّیئاً لا اَظْمَاءُ

و بر کیش او بمیرانم و بنوشانم از حوض او (حوض کوثر) نوشاندنى سیراب و جانبخش و گوارا که

بَعْدَهُ اَبَداً اِنَّکَ عَلى کُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ اَللّهُمَّ اِنّى آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى

پس از آن هرگز تشنه نشوم که براستى تو بر هرچیز توانایى خدایا من ایمان آورده ام به محمد صلى

اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَلَمْ اَرَهُ فَعَرَِّفْنى فِى الْجِنانِ وَجْهَهُ اَللّهُمَّ بَلِّغْ مُحَمَّداً

الله علیه وآله و او را ندیده ام پس در بهشت رویش را به من نشان ده خدایا برسان به محمد

صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ مِنّى تَحِیَّةً کَثیرَةً وَ سَلاماً .

صلى الله علیه و آله از جانب من تحیتى بسیار و سلامى .

9- دعای ام داود خوانده شود .

10- این تسبیح را که ثواب آن بسیار است گفته شود:

سُبْحانَ اللّهِ قَبْلَ کُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ بَعْدَ کُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ مَعَ کُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ

منزه باد خدا پیش از هر کس و منزه باد خدا پس از هرکس و منزه باد خدا با هرکس و منزه باد

اللّهِ یَبْقى رَبُّنا ویَفْنى کُلُّ اءَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً یَفْضُلُ تَسْبیحَ

خدا که باقى ماند پروردگار ما و فانى شود هرکس و منزه باد خدا تنزیهى که فزونى گیرد بر تسبیح

الْمُسَبِّحینَ فَضْلاً کَثیراً قَبْلَ کُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً یَفْضُلُ

تسبیح گویان فزونى بسیارى پیش از هرکس و منزه باد خدا تنزیهى که فزونى گیرد بر

تَسْبیحَ الْمُسَبِّحینَ فَضْلاً کَثیراً بَعْدَ کُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً

تسبیح تسبیح گویان فزونى بسیارى پس از هرکس و منزه باد خدا تنزیهى که

یَفْضُلُ تَسْبیحَ الْمُسَبِّحینَ فَضْلاً کَثیراً مَعَ کُلِّ اَحَدٍ وَ سُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً یَفْضُلُ تَسْبیحَ الْمُسَبِّحِینَ

فزونى گیرد بر تسبیح تسبیح گویان فزونى بسیار با هر کس ، و منزه باد خدا تنزیهى که فزونى گیرد بر تسبیح تسبیح گویان

فَضْلاً کَثیراً لِرَبِّنَا الْباقى وَیَفْنى کُلُّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً لا یُحْصى وَلا یُدْرى وَلا یُنْسى وَلا

برترى بسیارى براى پروردگار ما که باقى ماند و جز او فانى شودهر کس و منزه باد خدا تنزیهى که به شماره در نیاید و دانسته نشود و فراموش نگردد و

یَبْلى وَلا یَفْنى وَلَیْسَ لَهُ مُنْتَهى وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً یَدوُمُ

کهنه نشود و فنا نپذیرد و انتهایى برایش نباشد و منزه باد خدا تنزیهى که دوام داشته باشد

بِدَوامِهِ وَیَبْقى بِبَقآئِهِ فى سِنِى الْعالَمینَ وَشُهوُرِ الدُّهوُرِ وَاَیّامِ

به دوام او و باقى ماند به بقاى او در طول سالهاى این جهان و سایر جهانیان و ماههاى این روزگار و هر روزگار و روزهاى

الدُّنْیا وَساعاتِ اللَّیْلِ وَالنَّهارِ وَسُبْحانَ اللّهِ اَبَدَ الاَْبَدِ وَمَعَ الاَْبَدِ مِمّا

دنیا و ساعات شب و روز و منزه باد خدا تا جاویدان است جاوید و همراه با جاوید بدانسان که

لا یُحْصیهِ الْعَدَدُ وَلا یُفْنیهِ الاَْمَدُ وَلا یَقْطَعُهُ الاَْبَدُ و َتَبارَکَ اللّهُ

شماره اش نتوان کرد و زمان و مدت آنرا به فنا نکشاند و قطعش نکند ((هرگز)) و بزرگ است خدا

اَحْسَنُ الْخالِقینَ پس بگو: وَالْحَمْدُ لِلّهِ قَبْلَ کُلِّ اَحَدٍ وَالْحَمْدُ لِلّهِ بَعْدَ کُلِّ

بهترین آفریدگان * و ستایش خاص خدا است پیش از هرکس و ستایش از آن او است پس از هر

اَحَدٍ تا آخر دعا لکن بجاى هر سُبْحانَاللّهِ الْحَمْدُلِلّهِ بگو و چون به اَحْسَنُ

کس * منزه است خدا و ستایش خاص خداست * بهترین

الْخالِقینَ رسیدى بگو: لا اِلهَ اِلا اللّهُ قَبْلَ کُلِّ اَحَدٍ تا به آخر بجاى سُبْحانَ اللّهِ

آفریدگان * معبودى نیست جز خدا پیش از هرکس * منزه است خدا

لا اِلهَ اِلا اللّهُ مى گوئى و بعد از آن بگو: وَاللّهُ اَکْبَرُ قَبْلَ کُلِّ اَحَدٍ تا به آخر که بجاى

جز او خدایى نیست * و خدا بزرگتر است از توصیف پیش از هر کس *

سُبْحانَ اللّهِ اَللّهُ اَکْبَرُ مى گوئى پس مى خوانى دعاى : اَللّهُمَّ مَنْ تَعَبَّاءَ وَتَهَیَّاءَ را که

منزه است خدا و خدا بزرگتر است از توصیف


11- دعای امام حسین علیه السلام در روز عرفه خوانده شود.

12- در آخر روز عرفه این دعا خوانده شود :

 

یا رَبِّ اِنَّ ذُنُوبى لا تَضُرُّکَ وَاِنَّ مَغْفِرَتَکَ لى لا تَنْقُصُکَ فَاَعْطِنى ما لا

پروردگارا همانا گناهان من زیانى به تو نزند و محققاً آمرزش تو از من نقصانى به تو نرساند پس عطا کن به من

یَنْقُصُکَ وَاغْفِرْ لى ما لایَضُرُّکَ و ایضا بخوان : اَللّهُمَّ لا تَحْرِمْنى خَیْرَ ما

آنچه را نقصانت نرساند و بیامرز برایم آنچه را زیانت نزند * خدایا محرومم مکن از آن خیرى که

عِنْدَکَ لِشَرِّ ما عِنْدى فَاِنْ اَنْتَ لَمْ تَرْحَمْنى بِتَعَبى وَ نَصَبى فَلا

نزد تو است بخاطر آن شرى که در پیش من است پس اگر تو به رنج و خستگیم رحم نمى کنى پس

تَحْرِمْنى اَجْرَ الْمُصابِ عَلى مُصیبَتِهِ

محرومم مدار از پاداش مصیبت دیده اى بر مصیبتش .

13- دعای مشلول خوانده شود.

منبع:

مفاتیح الجنان


نظر



چیزی جز تو سیرابم نمی کند

تنها نگاهت

همین برای من کافیست

گاهی از دور... نگاهی... لبخندی...

چگونه دوریت را در روح و روانم هضم کنم؟؟؟

نمی توانم!!!


 

سخنان زیبای امام زمان (عج الله فرجه الشریف):

 

امام مهدی عج :

من آخرین وصیّ پیغمبر خدا هستم به وسیله من بلاها و فتنه ها از آشنایان و شیعیانم دفع و برطرف خواهد شد.

امام مهدی عج :

خدا با ما است و نیازى به دیگران نداریم ؛ و حقّ با ما است و هر که از ما روى گرداند باکى نداریم.

امام مهدی عج :

برای ظهور من بسیار دعا کنید که فرج شما نیز در آن است .

امام مهدی عج :

ملعون و نفرین شده است آن کسى که نماز صبح را عمدا تأخیر بیاندازد تا موقعى که ستارگان ناپدید شوند.

امام مهدی عج :

قلوب ما ظرف هائى است براى مشیّت و اراده الهى ، پس هرگاه او بخواهد ما نیز مى خواهیم .


امام مهدی عج :

سجده شکر پس از هر نماز از بهترین و ضرورى ترین سنّتها است .

امام مهدی عج :
هیچ چیزى و عملى همانند نماز، بینى شیطان را به خاک ذلّت نمى مالد و او را ذلیل نمى کند.

امام مهدی عج :

نفرین خداوند و ملائکه و مردم گرویده بر کسی که تعدّی نماید به حقوق و اعتبارات ما.

امام مهدی عج :

براى تعجیل ظهور من - در هر موقعیّت مناسبى - بسیار دعا کنید که در آن فرج و حلّ مشکلات شما خواهد بود.

امام مهدی عج :

زمان ظهور من مربوط به اراده خداوند متعال مى باشد و هرکس زمان آن را معیّن و معرّفى کند دروغ گفته است.


امام مهدی عج :

چنانچه خداوند متعال اجازه سخن و بیان حقایق را به ما بدهد، حقانیّت آشکار مى گردد و باطل نابود مى شود


و خفقان و مشکلات برطرف خواهد شد.

امام مهدی عج :

چگونگى بهره گیرى و استفاده از من در دوران غیبت همانند انتفاع از خورشید است

در آن موقعى که به وسیله ابرها از چشم افراد ناپدید شود.


امام مهدی عج :

آگاه و متوجه باشید بر این که در هیچ حالتى ، زمین خالى از حجّت خداوند نخواهد بود،

یا به طور ظاهر و آشکار و یا به طور مخفى و پنهان.


امام مهدی عج :

همانا خداوند متعال ، ما اهل بیت را به وسیله احسان و نعمت هایش ‍ قانع و خودکفا گردانده است.


امام مهدی عج :

فضیلت تعقیب دعا و تسبیح بعد از نمازهاى واجب نسبت به بعد از نمازهاى مستحبّى همانند:

فضیلت نماز واجب بر نماز مستحبّ مى باشد.

امام مهدی عج :

(براى انجام نماز جعفر طیّار) بهترین و با فضیلت ترین اوقات پیش از ظهر روز جمعه خواهد بود.


امام مهدی عج :

براى هیچکس جائز نیست که در اموال و چیزهاى دیگران تصرّف نماید مگر با اذن و اجازه صاحب و مالک آن.

امام مهدی عج :

به درستى که من سبب آسایش و امنیّت براى موجودات زمینى هستم ،

همان طورى که ستاره ها براى اهل آسمان أمان هستند.

امام مهدی عج :

ملعون و مغضوب است کسى که نام اصلى مرا در جائى بیان کند.

امام مهدی عج :

هر که نام اصلى مرا در جمع مردم بر زبان آورد، بر او لعنت و غضب خداوند مى باشد.

امام مهدی عج :

ضائل تربت حضرت سیّدالشّهداء آن است که چنانچه تسبیح تربت حضرت در دست گرفته شود

ثواب تسبیح و ذکر را دارد، گرچه دعائى هم خوانده نشود.

امام مهدی عج :

اگر طلب مغفرت و آمرزش بعضى شماها براى همدیگر نبود، هرکس ‍ روى زمین بود هلاک مى گردید،

مگر آن شیعیان خاصّى که گفتارشان با کردارشان یکى است .



امام مهدی عج :

و امّا کسانى که معتقد باشند حسین زنده است و وفات نکرده ، کفر و تکذیب و گمراهى است.

امام مهدی عج :

ما بر تمامى احوال و اخبار شما آگاه و آشنائیم و چیزى از شما نزد ما پنهان نیست .

امام مهدی عج :

هر که خواسته اى و حاجتى از پیشگاه خداوند متعال دارد بعد از نیمه شب جمعه غسل کند

و جهت مناجات و راز و نیاز با خداوند، در جایگاه نمازش قرار گیرد.



امام مهدی عج :

اموال - خمس و زکوت - شما را جهت تطهیر و تزکیه زندگى و ثروتتان مى پذیریم ،

پس هر که مایل بود بپردازد، و هر که مایل نبود نپردازد.



امام مهدی عج :

همانا پدران من (ائمّه و اوصیاء علیهم السلام )، بیعت حاکم و طاغوت زمانشان ، بر ذمّه آن ها بود؛

ولى من در هنگامى ظهور و خروج نمایم که هیچ طاغوتى بر من منّت و بیعتى نخواهد داشت.


امام مهدی عج :

من آن کسى هستم که در آخر زمان با این شمشیر - ذوالفقار - ظهور و خروج مى کنم

و زمین را پر از عدل و داد مى نمایم همان گونه که پر از ظلم و جور شده است.


امام مهدی عج :

همانا خداوند متعال ، إباء و امتناع دارد نسبت به حقّ مگر آن که به إتمام و کمال برسد و باطل ، نابود و مضمحل گردد.

امام مهدی عج :

کسى با ما، در رابطه با مقام ولایت و امامت مشاجره و منازعه نمى کند مگر آن که ستمگر و معصیت کار باشد،

همچنین کسى مدّعى ولایت و خلافت نمى شود مگر کسى که منکر و کافر باشد.

 


اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ...

 

اللهم صل علی فاطمة ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها

بعدد ما احاط به علمک ... یا الله

 






نظر

»» انتظار فرج از نیمه خرداد کشم+ سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)

 

روح خدا

از غم دوست در این میکده فریاد کشم
دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم

داد و بیداد که در محفل ما رندی نیست
که برش شکوه برم، داد ز بیداد کشم

شادیم داد، غمم داد و جفا داد و وفا
با صفا منت آن را که به من داد کشم

عاشقم، عاشق روی تو، نه چیز دگری
بار هجران و وصالت به دل شاد کشم

در غمت ای گل وحشی من ای خسرو من
جور مجنون ببرم تیشه فرهاد کشم

مردم از زندگی بی تو که با من هستی
طرفه سری است که باید بر استاد کشم

سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید
انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

 امام خمینی (س)

روح خدا

در میان چشــم‌هایش بی‌نهایت راز داشت
در بهار خنـــــده‌اش گلبـــرگ‌های ناز داشت
سید خوش‌روی ما در مشــکی عمامه‌اش
وعده‌ی یک صبـحگاه روشــن و دل‌باز داشت
صبر او صبر عجیبی بود؛ روزی گفته بود...
این حقیقت را که در گهــواره‌ها سرباز داشت
او مسیح خاک ایران بود، یادش ســــبز باد
رفـت و پایان نگاهش... باز هـــم آغاز داشت

وحیده افضلی

عطوفت امام خمینی

آن مردی که چهره باصلابتش، دشمنانِ ملت ایران را می‌ترساند و به خود می‌لرزاند، آن سدّ مستحکم و کوه استوار، وقتی که مسائل عاطفی و انسانی پیش می‌آمد، یک انسان لطیف، یک انسان کامل و یک انسان مهربان بود.

من این قضیه را نقل کرده‌ام که یک وقت در یکی از سفرهای من، خانمی خودش را به من رساند و گفت از قول من به امام بگویید که پسرم در جنگ اسیر شده بود و اخیراً خبر کشته شدن او را برایم آورده‌اند.

من پسرم کشته شده، اما برایم اهمیت ندارد؛ برای من سلامت شما اهمیت دارد. آن خانم این جمله را در اوج هیجان و احساس به من گفت.

من خدمت امام آمدم و داخل رفتم. ایشان سرِ پا ایستاده بود و من همین مطلب را برایش نقل کردم؛ دیدم این کوه استوار و وقار و استقامت،

مثل درخت تناوری که ناگهان بر اثر توفانی خم شود، در خود فرورفت.

مثل کسی که دلش بشکند؛ روح و جان و جسم او تحت تأثیر این حرف مادر شهید قرار گرفت و چشمانش پُر از اشک شد...

بیاناتی از مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه 1378/3/14

***********************************

روح خدا

ای همـــدم یاران خــداجوی جماران
ای کعبه دل بیت تو در کـــوی جماران
ای گرد عزایت به سر و روی جماران
با یاد تو چشم همگان سوی جماران

 فشار جمعیت، حتی جوان‌ها را اذیت می‌کرد. از نظر امنیتی وضعیت سختی بود. راهی برای خروج امام از بهشت زهرا نبود. با آمبولانس رفتیم وسط جمعیت.

به سختی توانستیم امام را سوار کنیم. در تمام مدت دستانش در دستم بود. نبضش کاملاً منظم بود و محکم. این یعنی سلامتی کامل و آرامش کامل‌تر...

و چند سال بعد...

فشار جمعیت حتی جوان‌ها را اذیت می‌کرد. از نظر امنیتی وضعیت سختی بود. راهی برای ورود امام به بهشت زهرا نبود.

با هلیکوپتر رفتیم وسط جمعیت. به سختی توانستیم امام را سوار کنیم.

دستانش در دست کسی نبود که نبضش را بگیرد، اما جایی نوشته بود: با دلی آرام و قلبی مطمئن...

 

 سالروز رحلت معمار انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) را به تمامی آزادگان جهان تسلیت عرض مینماییم .


نظر

این خط ها به نظر کج هستن ولی در اصل موازین ! :

خطاهای دید,خطاهای دید جالب,خطاهای دید عجیب,خطاهای دید شگفت انگیز,خطاهای دید چشم,خطاهای دید باحال,خطاهای دید بسیار جالب,تصاویر خطای دید,عکس های خطای دید

این عکس متحرک نیست اما چشم ما اونو با موج می بینه :

خطاهای دید,خطاهای دید جالب,خطاهای دید عجیب,خطاهای دید شگفت انگیز,خطاهای دید چشم,خطاهای دید باحال,خطاهای دید بسیار جالب,تصاویر خطای دید,عکس های خطای دید

در این تصویر دو دختر و یک مرد هست ، می تونید اسب رو پیدا کنید ؟!

خطاهای دید,خطاهای دید جالب,خطاهای دید عجیب,خطاهای دید شگفت انگیز,خطاهای دید چشم,خطاهای دید باحال,خطاهای دید بسیار جالب,تصاویر خطای دید,عکس های خطای دید

30 ثانیه به مرکز تصویر خیره بشید بعد به دستتون که روی موس هست نگاه کنید !!

خطاهای دید,خطاهای دید جالب,خطاهای دید عجیب,خطاهای دید شگفت انگیز,خطاهای دید چشم,خطاهای دید باحال,خطاهای دید بسیار جالب,تصاویر خطای دید,عکس های خطای دید

دایره ها سفیدند یا سیاه ؟!

خطاهای دید,خطاهای دید جالب,خطاهای دید عجیب,خطاهای دید شگفت انگیز,خطاهای دید چشم,خطاهای دید باحال,خطاهای دید بسیار جالب,تصاویر خطای دید,عکس های خطای دید

چند ثانیه به نقطه ی سیاه در وسط عکس نگاه کنید . سپس عکس سیاه و سفیدی ظاهر می شود که شما آن را رنگی می بینید !!

خطاهای دید,خطاهای دید جالب,خطاهای دید عجیب,خطاهای دید شگفت انگیز,خطاهای دید چشم,خطاهای دید باحال,خطاهای دید بسیار جالب,تصاویر خطای دید,عکس های خطای دید

هر چه میزان استرس شما بیشتر باشد ، حرکات بیشتری در تصویر زیر می بینید :

خطاهای دید,خطاهای دید جالب,خطاهای دید عجیب,خطاهای دید شگفت انگیز,خطاهای دید چشم,خطاهای دید باحال,خطاهای دید بسیار جالب,تصاویر خطای دید,عکس های خطای دید

................................................